Zaufanie do marki to czynnik, który bezpośrednio przekłada się na obroty firmy. Z tego powodu warto pomyśleć o tym, co zrobić, aby klient wybrał właśnie nasze usługi. Zwłaszcza w przypadku nowo powstałych firm aspekt ten powinien być jednym z najważniejszych celów strategii przedsiębiorstwa. Jak wzbudzić zaufanie do marki? Podpowiadamy.
Udział w targach
Niezależnie od tego czy działamy stacjonarnie, czy też wyłącznie online, warto od czasu do czasu pojawić się na targach branżowych. Wydarzenia takie zrzeszają firmy z określonego sektora, a także konsumentów, którzy są zainteresowani konkretnymi produktami. Jest to więc świetne miejsce, aby zdobyć dla swoich towarów nowych nabywców. Dodatkowo uczestnicząc w takim evencie, pokazujemy, że nasza firma naprawdę działa, ma miły personel i realne produkty.
Swoje stoisko na takich imprezach powinny mieć zwłaszcza nowo powstałe marki, a także te które działają wyłącznie w internecie. Warto jednak przygotowując się do eventu pomyśleć o odpowiednim, wyróżniającym się stanowisku, które będzie nawiązywało do działań przedsiębiorstwa. Jeżeli chcesz wypożyczyć takie stoisko, odwiedź stronę internetową.
Obsługa na najwyższym poziomie
Żeby wzbudzić zaufanie do marki, musimy pokazać konsumentom, że nam na nich zależy. Jedną z metod jest okazanie im pomocy i wsparcia przy zakupach. Stacjonarnie obowiązek ten należy do ekspedienta, z kolei online do wirtualnego doradcy.
Z tego powodu warto na stronie internetowej firmy umieścić formularz kontaktowy lub livechat. W sytuacji, kiedy klient zechce zapytać o jakiś produkt lub usługę, będzie mógł skontaktować się z pracownikami naszej firmy. Tutaj bardzo istotna jest szybkość odpowiedzi — najlepiej jeżeli nastąpi ona w ciągu kilku minut. Wówczas konsument zobaczy, że po drugiej stronie pracują realni ludzie, którzy dbają o jego potrzeby.
Aktywność klientów
Kolejnym sposobem, który pozwoli nam zdobyć nowych klientów i zbudować ich zaufanie do naszej marki jest tworzenie swoich fanpagów w mediach społecznościowych, a także kontrolowanie wizytówki Google. Warto regularnie dodawać posty oraz filmiki na przykład z produkcji artykułów lub z kulis działania firmy. Osoby, które zobaczą, że za marką stoją realni ludzie, szybciej jej zaufają.
Dodatkowo warto zaangażować swoich odbiorców w dyskusje i odpisywać na każdy komentarz zarówno w wizytówce Google jak i innych narzędziach, aby pokazać, że marka reaguje na potrzeby swoich konsumentów. Każda osoba, która zobaczy dobre opinie, a także zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych prędzej nam zaufa.