Większość użytkowników sieci poszukuje informacji na temat produktów i usług za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych – to fakt. Nic więc dziwnego, że to właśnie tą drogą na strony WWW firm trafia najwięcej odwiedzających. Działasz w Internecie? Musisz celować wysoko! Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów. Jak to osiągnąć? Odpowiedź może być tylko jedna – SEO! Sprawdź, czym jest i z jakich działań się składa.
Sposób na wysokie pozycje w Google, czyli czym jest SEO? Definicja
Kiedy startujesz z biznesem i chcesz przenieść swoją działalność do sieci, to pierwszym krokiem jest zawsze założenie własnej strony WWW. Dzięki niej możesz wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować pozytywny wizerunek marki. Jednak posiadanie firmowej witryny to jedno, a walka o jej widoczność online to drugie.
Aby zdobyć wartościowy ruch i wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, musisz zainwestować w SEO. Nie masz pojęcia, co oznacza ten termin? Śpieszymy z pomocą – Search Engine Optimization, to w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego „optymalizacja witryn WWW pod wyszukiwarki”. Rozwinięcie tego skrótu nie oddaje jednak całej istoty pozycjonowania stron, które jest długotrwałym procesem wymagającym zrozumienia algorytmów Google oraz głębokiej analizy własnego serwisu.
Dlaczego SEO jest ważne?
Gdy szukasz rozwiązania problemu lub informacji na temat produktów i usług w sieci, to korzystasz w tym celu – podobnie jak pozostali użytkownicy – z wyszukiwarki internetowej. Ta zaś prezentuje użytkownikom strony WWW, które najdokładniej odpowiadają na zapytania. Dlatego też warto zainwestować w działania SEO, jeśli chcesz wyróżnić swoją witrynę w wynikach wyszukiwania.
Walka o wysoki ranking w wyszukiwarkach takich jak Google to długotrwały proces, który przynosi trwałe i wymierne rezultaty. SEO generuje bowiem wartościowy ruch na stronie internetowej. Wraz z nim poprawia się widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zyskujesz potencjalnych klientów, którzy są gotowi do podjęcia oczekiwanych działań.
Chcesz zdobyć lepszą rozpoznawalność marki i więcej odwiedzin Twojej strony? Zdobądź pozycję wśród najlepszych w branży – zainwestuj w skuteczną kampanię SEO. Więcej informacji o ofercie pozycjonowania znajdziesz na WeNet.pl.
SEO – na czym polega optymalizacja stron pod wyszukiwarki?
Chcesz, aby firmowa witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy? W takim razie musisz satysfakcjonująco odpowiadać na zapytania użytkowników. Poza tym Twoja strona oraz publikowane przez Ciebie treści powinny zostać ocenione przez Google za wartościowe dla internautów. To zadanie dla SEO – pozycję w wyszukiwarce możesz poprawić poprzez działania w serwisie (on-site), jak i poza nim (off-site).
Działania SEO prowadzone na stronie
SEO on-site polega na ulepszaniu wszystkich elementów na stronie, które mają wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce. Choć czynników, które decydują, o widoczności witryny w Google jest mnóstwo, to działania optymalizacyjne dotyczą przede wszystkim treści oraz technicznych aspektów działania serwisu. Są to m.in.:
1. Optymalizacja treści na stronie
Optymalizacja treści pod SEO obejmuje zarówno tworzenie nowych tekstów na stronę, jak i doskonalenie tych, które zostały już opublikowane. Prowadzone na tym etapie działania obejmują m.in. optymalne wykorzystanie słów kluczowych związanych z branżą. Frazy powinny w sposób naturalny znaleźć się nie tylko w artykułach, ale również np. w opisach produktów.
Google docenia wysokiej jakości treści i publikujące je strony WWW. Dlatego warto tworzyć różnorodne materiały – od artykułów, przez podcasty, po filmy, które wyczerpują poruszany temat i budują wizerunek eksperta w branży. Z punktu widzenia SEO musisz zadbać również o uporządkowanie i przejrzystość publikacji. Świetnie sprawdzą się np. nagłówki H1, H2, H3, które pomogą określić strukturę tekstów.
2. Optymalizacja meta opisów i tytułów SEO
Choć są to elementy niewidoczne bezpośrednio na stronie internetowej, to odgrywają bardzo ważną rolę. Meta tytuł (meta title) i meta opis (meta description) umożliwiają internautom oraz robotom wyszukiwarek rozpoznanie zawartości danej witryny. Zachęcają również do zapoznania się z całością tekstu.
Optymalizacja polega w tym przypadku na tworzeniu atrakcyjnych, możliwie najlepiej oddających zawartość strony meta danych. Aby uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, tytuły i opisy SEO powinny zachęcać do interakcji, zawierać słowa kluczowe i mieć odpowiednią długość.
3. Optymalizacja zdjęć i grafik pod kątem SEO
Zgodnie z dobrymi praktykami SEO warto przeprowadzić również optymalizację zdjęć na stronie internetowej. Należy przy tym pamiętać, aby zawsze dobierać grafiki powiązane z treścią. Ogromną rolę odgrywają również odpowiednie znaczniki alt. Ten opisowy tekst zastępczy wyświetla się zamiast fotografii w momencie, gdy ta z jakichś powodów nie może się odpowiednio załadować.
Opisy alternatywne umożliwiają znalezienie się obrazu w sekcji „Grafika” w wyszukiwarce Google. Powinny więc być wyczerpujące, konkretne i osadzone w kontekście. W tekście muszą zostać zawarte ponadto słowa kluczowe. Pamiętaj również o właściwym kadrowaniu zdjęć, opisowych i zwięzłych nazwach grafik oraz odpowiednich typach plików.
4. Ważne aspekty techniczne
Wiele działań SEO dotyczy również aspektów technicznych na stronie. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna uzyskała wyższe pozycje w wyszukiwarce, to musisz zadbać o następujące kwestie:
-
linkowanie wewnętrzne – pomaga internautom oraz robotom wyszukiwarek poruszać się po witrynie, dlatego odnośniki do innych miejsc na tej samej stronie powinny być stosowane naturalnie i z umiarem;
-
poprawne adresy URL – muszą dokładnie opisywać zawartość serwisu i być przejrzyste, czytelne oraz krótkie,
-
szybkość ładowania serwisu – zależy od wielu różnych czynników; prędkość wyświetlania się serwisu ma duże znaczenia zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów Google;
-
responsywność – sprawia, że strona internetowa jest przystosowana do różnych szerokości ekranów, a więc prawidłowo wyświetla się zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych;
-
certyfikat SSL – gwarantuje bezpieczeństwo serwisu poprzez szyfrowanie danych i umożliwienie nawiązywania bezpiecznych połączeń sieciowych.
Działania SEO prowadzone poza stroną WWW
Optymalizacja SEO obejmuje również działania poza stroną. Każde z nich ma zaś pozytywnie wpłynąć na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Aby poprawić pozycję w Google:
-
twórz wpisy gościnne – teksty publikowane w wartościowych serwisach np. katalogach firm z linkiem lub bez umożliwiają promocję Twojej marki w sieci,
-
pozyskuj linki zewnętrzne – zdobywaj odnośniki z wartościowych serwisów np. mediów społecznościowych, które kierują do Twojej witryny;
-
sprawdź wiek i historię domeny – unikalny adres Twojej strony internetowej powinien mieć dobrą opinię w sieci, a im starsza domena, tym lepiej dla pozycjonowania;
-
zoptymalizuj wizytówkę GMB – prezentacja w Google Moja Firma powinna zawierać wszelkie najważniejsze informacje dotyczące Twojego biznesu, aby uzyskać lepszą widoczność w wyszukiwarce.
Zainwestuj w działania SEO i popraw wyniki w Google
Chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojej strony WWW? Skorzystaj więc z oferty pozycjonowania WeNet i sprawdź kondycję swojej firmowej witryny. W ramach bogatego pakietu usług otrzymasz wsparcie dedykowanego doradcy. Specjaliści:
-
wykonają dla Ciebie Audyt SEO, dzięki któremu dowiesz się, jak wyszukiwarka ocenia Twój serwis,
-
przeprowadzą optymalizację treści oraz optymalizację techniczną strony,
-
przygotują atrakcyjne oraz wartościowe dla użytkowników artykuły eksperckie,
-
zadbają o wartościowy, naturalny i bezpieczny profil linkowy,
-
precyzyjnie rozliczą się ze swojej pracy poprzez regularne raporty.
Nie zapominaj, że nie da się zapewnić wysokiej pozycji w Google raz na zawsze. Dlatego optymalizacja pod wyszukiwarki to proces długotrwały, który wymaga dostosowywania strony WWW do zmieniających się wymagań algorytmów. Z agencją reklamową WeNet zyskasz skoordynowane działania SEO, które zapewnią wzrost ruchu, lepszą widoczność i nowych klientów.