Jak sztuczna inteligencja wspiera automatyzację?

Automatyzacja i sztuczna inteligencja
Read Time:3 Minute, 33 Second

Red Hat Inc., wiodący globalny dostawca rozwiązań open source, poinformował o dostępności nowej wersji platformy Red Hat Process Automation. Oferuje ona rozbudowane mechanizmy sztucznej inteligencji, które wykorzystywane są do predykcyjnego modelowania decyzji, a także mechanizmy wspierające tworzenie aplikacji biznesowych opartych na procesach i decyzjach z wykorzystaniem architektury mikrointerfejsów klienckich (ang. micro-frontends). W połączeniu z dodatkowymi usprawnieniami komfortu pracy użytkowników platformy Red Hat Process Automation funkcje te wzbogacają zestaw narzędzi dla projektantów aplikacji biznesowych.

Red Hat Process Automation to zestaw produktów przeznaczonych do automatyzowania decyzji i procesów w oparciu o ściślejszą współpracę między zespołami informatycznymi i działami biznesowymi. Działy informatyczne przedsiębiorstw mogą dzięki nim lepiej formułować i skuteczniej egzekwować strategie i procedury biznesowe, a także automatyzować zadania eksploatacyjne i mierzyć wyniki działań biznesowych realizowanych w heterogenicznych środowiskach, m.in. fizycznych, wirtualnych, mobilnych i chmurowych.

Sztuczna inteligencja w praktyce

Red Hat Process Automation umożliwia zastosowanie mechanizmów sztucznej inteligencji do automatyzacji podejmowania decyzji. Użytkownicy mogą uwzględnić funkcje analizy predykcyjnej w swoich aplikacjach wspomagających zarządzanie decyzjami, tworząc inteligentne, zautomatyzowane systemy, które ułatwiają interpretację zmian dynamiki rynkowej i pozwalają odpowiednio zareagować na zaobserwowane zjawiska.

W najnowszej wersji rozwiązań Red Hat Process Automation klienci mają do dyspozycji opcje importu i uruchamiania modeli predykcyjnych zapisanych w języku PMML (Predictive Model Markup Language). PMML jest branżowym standardem integracji i wymiany informacji między platformami uczenia maszynowego, na których tworzone i szkolone są modele, a aplikacjami do zarządzania decyzjami.

Dzięki uwzględnieniu funkcji predykcyjnych w modelu decyzyjnym opartym na standardzie DMN (Decision Model and Notation), użytkownicy mogą nie tylko automatyzować procesy analizy danych i podejmowania działań na ich podstawie, ale także uzyskać więcej informacji na temat sposobu uzyskania danego wniosku przez zautomatyzowany system. Transparentność i mechanizmy kontroli pozwalają zbudować funkcje sztucznej inteligencji, których działanie jest łatwiejsze do wyjaśnienia. Takie funkcje mogą ułatwić realizację wymagań prawnych, np. obowiązującego w krajach Unii Europejskiej ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO), w którym znajdują się konkretne zapisy dotyczące prawa do uzyskania wyjaśnienia automatycznie podejmowanych decyzji.

Tworzenie mikrointerfejsów klienckich

Analitycy biznesowi współpracują z programistami i odgrywają coraz większą rolę w tworzeniu i wdrażaniu aplikacji przeznaczonych do automatyzacji procesów i decyzji biznesowych. W rozwiązaniach Red Hat Process Automation obie grupy użytkowników otrzymują narzędzia dostosowane do ich specyficznych potrzeb. Dostępne są niezbędne informatykom funkcje nadzoru i monitorowania, a architektura oprogramowania została zaprojektowana bezpośrednio dla chmury.

Kod z monolitycznym interfejsem użytkownika może utrudnić wykorzystanie w przedsiębiorstwie pełnego potencjału oferowanego przez bardziej modułowe, prostsze wzorce projektowe, np. mikrousługi oparte na kontenerach, niezwykle przydatne do tworzenia aplikacji przygotowanych do działania w chmurze. Podobny proces modularyzacji można zastosować także w przypadku interfejsów klienckich. Polega on na dekompozycji interfejsu aplikacji biznesowych opartych na procesach i decyzjach z wykorzystaniem architektury mikrointerfejsów — służy do tego zaktualizowany komponent kreatora aplikacji, dostępny w oprogramowaniu Red Hat Process Automation. Każdy z mikrointerfejsów klienckich może być odrębnie zarządzany. Taka architektura pozwala uzyskać skalowalność i elastyczność całej aplikacji oraz zapewnić mechanizmy kontroli jej działania.

W najnowszej wersji oprogramowania Red Hat Process Automation pojawiły się także inne rozszerzenia zwiększające komfort pracy użytkowników. To między innymi:

Automatyzacja pracy z zastosowaniem operatorów OpenShift — operatory drugiego poziomu upraszczają wdrażanie oprogramowania Red Hat Process Automation i zarządzanie nim na platformie kontenerowej Red Hat OpenShift. Udostępniają zautomatyzowane funkcje zarządzania cyklem życia aplikacji i ułatwiają instalację oraz wprowadzanie aktualizacji i poprawek. Mechanizm operatorów pozwala ograniczyć konieczność uruchamiania zadań eksploatacyjnych, zapewnić aktualność instalacji i skrócić czas nieplanowanych przestojów.

Lepsza widoczność procesów — nowe funkcje, takie jak mapy termiczne, ułatwiają użytkownikom wizualizację często wykorzystywanych ścieżek procesów oraz identyfikację wąskich gardeł.

Ciągłość działania po awarii węzła — zaawansowany mechanizm przetwarzana zdarzeń można skonfigurować w taki sposób, aby działał na wielu węzłach, co pozwala zapewnić ciągłość działania także po awarii konkretnego węzła. Obsługa funkcji wysokiej dostępności komponentu Business Central na platformie Red Hat OpenShift w tej wersji jest udostępniana jako „Technology Preview”. Opcja stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed utratą danych w przypadku awarii węzła OpenShift obsługującego instancję tego komponentu. Awaria węzła nie spowoduje przerwania sesji użytkownika ani utraty artefaktów BPMN, DMN i innych obiektów, nad którymi aktualnie pracował.
Konfigurowalne szablony do optymalizacji zasobów biznesowych — w module optymalizatora dostępne są nowe konfigurowalne szablony przeznaczone do obsługi przypadków użycia związanych z typowymi ograniczeniami. Rozwiązanie zostało oparte na projekcie OptaPlanner rozwijanym przez społeczność open source.

Dostępność

Najnowsza wersja oprogramowania Red Hat Process Automation jest już dostępna. Bieżące aktualizacje można pobrać z serwisu Red Hat Customer Portal.

0 0
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleppy
Sleppy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Dodaj komentarz